Mgr. art. Katarína Hašková, ArtD.

odborná asistentka,
vedúca katedry teórie hudby

Pracovisko:
Hudobná a tanečná fakulta
Katedra teórie hudby

Miestnosť:
118
Zochova 1, 813 01, Bratislava

EMAIL:
katarina.haskova@vsmu.sk

Katarína Hašková študovala Teóriu hudby na HTF VŠMU a v roku 2008 svoje štúdium ukončila obhajobou doktorandskej práce na tému Minimalizmus v opere. Na HTF VŠMU pedagogicky pôsobí od roku 2008, kde sa zameriava najmä na výučbu predmetov z oblasti hudby 20. storočia a teórie hudby. Vo svojich odborných aktivitách sa zaoberá výskum hudby 20. storočia a súčasnej hudby so zameraním na špecifické témy hudby po roku 1945. Okrem pedagogických a odborných aktivít sa v pozícií prodekanky pre vedu a zahraničné styky venovala v predchádzajúcich rokoch aj problematike internacionalizácie štúdia.  

  • Akademické kvalifikácie
    • 2002 – HTF VŠMU, Teória hudby – bakalárske štúdium 
    • 2005 – HTF VŠMU, Teória hudby – magisterské štúdium 
    • 2008 – HTF VŠMU, Teória hudby – doktorandské štúdium
  • Pôsobenie na VŠMU

    Teória divadla, filmu a hudby – študijné plány Teória hudby (Bc., Mgr.), Dramaturgia a manažment hudby (Bc., Mgr.):

    • Dejiny hudobnej teórie
    • Hudobné softvéry
    • Kapitoly zo súčasnej hudby
    • Hudobná analýza
    • Bakalársky seminár
    • Diplomový seminár

    Hudobná interpretácia a tvorba – rôzne špecializácie (Bc.):

    • Dejiny hudby
    • Teória hudby a analýza skladieb
  • Publikačná činnosť
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Dychové plechové nástroje v hudbe 18. storočia. Diplomová práca, HTF VŠMU, 2005.  
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Eistein on the Beach, in: Von Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des Minimalen in Musikgeschichte und Gegenwart, Symposium im Rahmen Melos-Ethos, Konressbuch, Aepress Bratislava 2006, s. 245-247
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Operná trilógia Philipa Glassa. In. Tempo, roč. 3, 2006, č. 3, s. 28-32.
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Veda ako inšpirácia pre operu. In: Prezentácie – konfrontácie. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HRF VŠMU v Bratislave v rokoch 2004 — 2006. Bratislava: Divis – Slovakia, 2006, s. 167 – 180.
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Prvky Wilsonovej režijnej poetiky v opere Einstein on the Beach. In: Slovenské divadlo, roč. 2007, č.2, s. 139-150
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Einstein on the Beach, In: Internetový časopis MELOS, roč. 2007, č.1
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Prvky indického divadla kathakali v portrétovej trilógii Philipa Glassa, In: Prezentácie-konfrontácie. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v roku 2007. Bratislava: Divis – Slovakia, 2007, s. 115 – 119
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Spiritual and religious elements in Glass´s opera Satyagraha, in: Zborník z 9. medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos, Bratislava, 2008, str. 192-195
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Úloha hudby a divadla v hudobnom divadle, in: Tempo 1/2008, Bratislava, 2008, str. 22-23
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Minimalizmus v opere. Dizertačná práca HTF VŠMU, HTF VŠMU 2008.
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Prvky interkulturality v opernej trilógii portrétov Philipa Glassa. In: Slovenské divadlo (Revue dramatických umení 2009), Kabinet divadla a filmu SAV,vol. 57, roč. 2009, č. 1, s. 40-45
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Exotické vplyvy v hudbe 20. storočia (1), Gamelan a Debussy (na príklade skladby Pagody), In: Tempo : časopis Hudobnej a tanečnej fakulty VŠMU v Bratislave, Roč. 10, č. 3-4 (2013), s. 41-45.
    • HAŠKOVÁ, Katarína:Eva Ferková: Tektonika a dynamizmus v hudbe. In Musicologica Slovaca. Vol. 5, no. 1 (2014), p. 165167.   
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Exotické vplyvy v hudbe 20.storočia (2), Jávsky gamelán v Cageových Sonátach a interlúdiách, In: Tempo: časopis Hudobnej a tanečnej fakulty VŠMU v Bratislave, Roč. 11, č. 3-4 (2014), s. 15-20.
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Čas a atemporalita. Poznámky k teórii času Jonathana D. Kramera, In: Prezentácie-konfrontácie. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v roku 2015
    • HAŠKOVÁ, Katarína: Pocta Grockovi: Poznámky k interpretácii Beriovej Sequenzi V pre trombón / Homage to Grock: Some notes on interpretation of Berio’s Sequenza V for trombone / Hašková Katarína,2016.    http://www.acecs.cz/media/cu_2016_05_haskova.pdf, http://www.acecs.cz/cu_2016_05.php. In: Clavibus unitis [elektronický zdroj] : on-line dostupné recenzované odborné periodikum k dějinám duchovní kultury v zemích Koruny české od počátků státnosti do začátku 19. století. – ISSN 18037747. – Č. 5 (2016)  
  • Projekty a granty
    • koordinátor rozvojového projektu 001/VŠMU-2/2016 ZVYŠOVANIE ATRAKTIVITY A KONKURENCIESCHOPNOSTI VŠMU V MEDZINÁRODNOM KONTEXTE (OD KONCEPTU K PRAXI), financovanom MŠVVaŠ SR v časovom rozmedzí rokov 2017 až 2019