prof. PhDr. Eva Ferková, PhD.

profesorka

Pracovisko:
Hudobná a tanečná fakulta
Katedra teórie hudby

Miestnosť:
118-122
Zochova 1, 813 01, Bratislava

EMAIL:
eva.ferkova@vsmu.sk

  • Akademické kvalifikácie
    • 1972-1976 gymnázium s matematickým zameraním v Bratislave GAMČA 
    • 1976-1981 štúdium –  hudobná teória a kritika v odbore Hudobné umenie na Hudobnej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave, ktoré ukončila s vyznamenaním a získala Cenu rektora VŠMU za vynikajúce výsledky v štúdiu 
    • 1983 rigorózne skúšky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v študijnom odbore hudobná veda – titul PhDr. 
    • 1981-1991  odborná pracovníčka, interná ašpirantka a vedecká asistentka a napokon ako vedecká pracovníčka Umenovednom  ústave Slovenskej akadémie vied v Bratislave najprv ako.   
    •  1988 doktorandské štúdium ukončené – kandidátska dizertačná práca s názvom Niektoré možnosti využitia výpočtovej techniky v analýze melódie a harmónie – titul CSc. ,  
    • 2001 vydalo Ministerstvo školstva SR oprávnenie užívať titul PhD. 
    • 2008 – december – habilitačná prednáška,  január 2009 udelený titul docent 
    • 2013 – inauguračná prednáška, máj 2014 – dekrét o udelení titulu vysokoškolský profesor
  • Pôsobenie na VŠMU

    Teória divadla, filmu a hudby – študijné plány Teória hudby (Bc., Mgr.), Dramaturgia a manažment hudby (Bc., Mgr.):

    • Hudobná analýza (Bc.)
    • Komplexná analýza hudby (Mgr.)
    • Metódy analýzy a výskumu súčasnej hudby (Mgr.)
    • Metodológia výskumu hudby (Bc.)
    • Bakalársky seminár (Bc.)
    • Teória hudby (Bc.)
    • Syntetcká interpretácia hudby (Mgr.)

    Hudobné a tanečné umenie (ArtD.):

    • Komplexná analýza vybraných baletov Igora Stravinského (ArtD.)
  • Odborná a umelecká činnosť
    • 1991-1992 po organizačných zmenách v Slovenskej akadémii vied prešla na Ústav hudobnej vedy SAV v Bratislave, kde pôsobila ako vedecká pracovníčka 
    • 1983 Umelecky pôsobila v amatérskom divadle Pegasník, získala v roku  cenu za najlepší ženský herecký výkon v súťaži amatérskych divadiel v Bratislave. 
    • 1985-1992  materská dovolenka – znížený pracovný výkon a úväzok 
    • 1992 oslovená na umelecké spoluúčinkovanie (konferans a herecký výstup) s nemeckým súborom SLA Bautzen, v spolupráci so SĽUKom v Bratislave a Rusovciach.  
    • 1981-1995 umelecké účinkovanie ako moderátorka na cca 300 výchovných koncertoch, organizovaných Slovkoncertom po celom Slovensku. 
    • 1983-1992 korešpodenčná spolupráca s medzinárodnou muzikologickou databázou RILM so sídlom v New Yorku, kde každoročne vypracovala desiatky abstraktov o slovenskej muzikologickej spisbe.  
    • 1985-2008 pravidelná účastníčká každoročných seminárov Matematika a hudba  organizovaných striedavo viacerými inštitúciami aj so zahraničnou účasťou, napr. FMFI UK, FiF UK v Bratislave, HTF VŠMU v Bratislave, UMB v Banskej Bystrici, atď. 
    • 1988-1996 spolupráca s programátorom Mgr. Mariánom Dudekom na pôvodnom softvére na analýzu klasickej harmónie CACH, neskôr Asound pre prostredie MS DOS a následne –  pozvania na viaceré zahraničné konferencie (Belfast, Kassel, Vieden, Zeilern, Varšava).  
    • 1999-2007 spolupráca s programátorom Mgr. Milanom Ždímalom– práca na softvére Analysis (prezentácie v Berlíne, Zúrichu, Tessalonikách, Grazi, Viedni) 
    • 2009-doteraz spolupráca s programátorom Mgr. Michalom Šukolom na softvére Harmanal (prezentácie programu – Malaga, Vieden, Riminie) 
    • 1993 doteraz – členka Study Group on Computer Aided Research ICTM UNESCO 
    • 1993-2001 -Vedecké aktivity a spolupráca ako spoluriešiteľka na viacerých grantových projektoch, vedených prof. Dr. Zuzanou Martinákovou, týkajúcich sa metód hudobnej analýzy a interpretácie hudby.  
    • 1995-2002 ju angažovali ako externú učiteľku Katedry hudobnej vedy FF UK v Bratislave pre predmet Pedagogická prax výučby teórie hudby na konzervatóriách. 
    • 2000 bola oslovená vedúcim Katedry teórie hudby na vytvorenie a vyučovanie nového predmetu Hudobné softvéry. Odvtedy pôsobí na HTF, najprv ako externá, neskôr ako interná učiteľka. 
    •  2002-2017 aktívne účasti na seminári katedry Prezentácie – konfrontácie s príspevkami k teórii a dejinám hudobnej analýzy a iným témam. 
    • 1991-2012 domáce konferencie a semináre – aktívna účasť –  v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach, Nitre, Liptovskom Jáne, Banskej Štiavnici. 
    • 1991 – 2019 mnohonásobné osobné kontakty a aktivity s vedeckou komunitou  v tejto oblasti a na aktívnu účasť na medzinárodných konferenciách, venovaných problematike computational musicology (počítačová muzikológia) –  v týchto mestách: Belfast, Madrid, Trento, Varšava, Viedeň, Frankfurt am Main, Zeilern, Kassel, Graz, Berlín, Zürich, Thessaloniky, Praha, Malaga, Rimini 
    • 2005 – 2009  spolupráca s doc. Petrom Šidlíkom s cieľom získať dáta použiteľné ako výsledky štýlových analýz harmónie 
    • 2009 – 2021 vedúca Katedry teórie hudby HTF VŠMU 
    • 2014 – profesorka teórie hudby a hudobnej analýzy 

    Pozvané prednášky v zahraničí a doma 

    • Music-Theoretical Preparation for Algorithmization of Interactive Harmonic Analysis, pozvaná prednáška na konferenciu: Human Supervision and Control in Engineering and Music, publikovaná v Conference Handbook, Kassel 2001, zborník p. 159-163 pozvanie od prof. Knuda Johannsenna 
    • Computerunterstützte harmonische Analyse  pozvaná prednáška pre študentov Universität für Musik und darstellende Kunst, Graz, Rakúsko, prednesené po nemecky, spojené s PowerPointovou prezentáciou, október 2003, Pozvanie od Prof. Richarda Dünsera. 
    • Ferková, E.-Šidlík, P.-Ždímal, M.,  Statistical Harmonic Analysis in the Piano Music of Mozart and Schubert. Pozvaná prednáška na stretnutie The Study Group on Musical Data and Computer Applications v rámci svetovej konferencie International Musicological Society, Zurich, 9.-10.júl 2007, abstrakt uverejnený v textovej prílohe stretnutia. Pozvanie od Prof. Eleanor Selfridge-Field zo Stanford University USA, http://www2.projects.science.uu.nl/music/StudyGroup/EvaFerkova.pdf
    • New Version of Analysis Software – demonstration. Pozvaná demonštrácia programu na stretnutie The Study Group on Musical Data and Computer Applications v rámci svetovej konferencie International Musicological Society, Zurich, 9.-10.júl 2007, Pozvanie od Prof. Eleanor Selfridge-Field zo Stanford University USA 
    • Computer aided harmonic analysis and statistical evaluation of compositional style – Quantifying the harmonic style of classical and romantic composers. V spoluautorstve s Petrom Šidlíkom. Pozvaná prednáška pre študentov Zentrum für Systematische Musikwissenschaft, Karl-Franzäs Universität, Graz. 30. Marec 2009, pozvanie od Prof. Richarda Parncutta 
    • Music by Béla Bartók and Arvo Pärt – Innovations and Traditions in the 20th Century. Pozvaná prednáška pre študentov Music Analysis and Exile Documentation Research Center na Universität für Musik und darstellende Kunst. Viedeň. 3. Máj 2011, pozvanie od Prof. Gerolda Grubera. 
    • Pozvaná prednáška pre študentov Ústavu hudební vědy, Masarykova Univerzita Brno 4.11. 2020 na tému „Možnosti využitia softvéru na harmonickú analýzu na klasifikáciu žánrových odlišností a podobností medzi klasickou, populárnou a (harmonizovanou slovenskou) ľudovou hudbou” 
    • AFB Computer Representation of Melodies – a Summary of Projects,  – pozvaná prednáška, prednesená v angličntine na medzinárodnej konferencii Progresívne metódy v hudbe a umení, Banská Bystrica, 2004  
    • AFB Gradations and Retardations in 4th Movement of Mozarts Jupiter symphony, pozvaná prednáška, prednesená v angličtine na medzinárodnom seminári Progresívne metódy v hudobnej analýze, Banská Bystrica 2006 
    • AFB Harmonická a tonálna variabilita ako základný výrazový prostriedok v 1.časti Beethovenovej „Sonáty mesačného svitu“ (Mondscheinsonate), pozvaná prednáška pre študentov Fakulty múzických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici, apríl 2007
  • Publikačná činnosť

    Monografie:

    • AAB Hudobná analýza. Teória a stručné dejiny, Slovenská muzikologická asociácia-Vysoká škola múzických umení, Bratislava 2007, (202 strán) ISBN 978-80-88880-78-3 
    • AAB Hudobná informatika, Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Nitra: 2007 (124 strán) ISBN 978-80-8094-252-6 
    • AAB Tektonika a dynamizmus v hudbe. Vysoká škola múzických umení – Aepress. Bratislava : 2011 , ISBN 978-80-88880-92-9, (109 strán) 
    • AAB Tektonika a dynamizmus v hudbe. Druhé rozšírené a doplnené vydanie. Vysoká škola múzických umení. Bratislava : 2013, ISBN 978-80-89439-43-9, (161 strán) 
    • AAB Hudobná analýza I. Teória hudobnej analýzy. Vysoká škola múzických umení. Bratislava : 2018, ISBN  978-80-8195-015-5 (137 strán) 
    • ACB Music Theory in the Past and Today.  v spoluautorstve s: Kačic, Ladislav. Vysoká škola múzických umení. Bratislava: 2018, ISBN 978-80-8195-037-7 (84 strán) 
    • AAB Hudobná analýza II. Stručné dejiny hudobnej analýzy. Vysoká škola múzických umení, Bratislava: 2021 ISBN 978-80-8195-077-3 

    Vysokoškolské učebnice a skriptá 

    • BCI Úvod do práce s hudobnými softvérmi, vysokoškolské skriptá HTF VŠMU,  Bratislava 2006 

    Editorské spracovanie publikácií 

    • AAB Hg. Gerold Gruber – ed. Eva Ferková: Prieniky slovenskej hudby v Európe a európskej hudby na Slovensku v 15.-18.storočí/Der Einfluss der slošakischen Musik in Europa und der Einfluss der europäischen Musik auf die Slowakei im 15.-18. Jahrhundert. Bilingual. Accentus Musicalis-VŠMU Bratislava : 2013, 296 strán 
    • Prezentácie  – konfrontácie 2013, zborník príspevkov z medzinárodného seminára Bratislava :  VŠMU, 109 strán, ISBN 978-80-89439-51-5 
    • Prezentácie – konfrontácie 2014, zborník príspevkov z medzinárodného seminára Bratislava :  VŠMU, 219 strán, ISBN 978-80-89439-66-9 
    • Prezentácie – konfrontácie 2015, zborník príspevkov z medzinárodného seminára Bratislava :  VŠMU, 132 strán, ISBN 978-80-89439-85-0 

    Štúdie v zahraničných vedeckých časopisoch   

    Štúdie v zahraničných vedeckých publikáciách a zborníkoch   

    • AFC Perspektívy využívania počítačov vo výuke na vysokých a stredných hudobných školách. In: zborník konferencie Hudba na hranici, České Budějovice. 2000, s.159-164, 100% 
    • ADE Computer Analysis of Classic Harmonic Structures, in: Eds. Hewlet, W.B.- Selfridge-Field: Computing in Musicology 8 – 1992. A Directory of Research, Menlo Park, s. 85-91 
    • 100% ISBN 0-936943-06-6 
    • ADE ASOUND A Harmonic Analysis Program for MS DOS Machines. in: EDS.. Hewlet, W.B.- Selfridge-Field: Computing in Musicology 7 – 1991, Menlo Park, s. 80, 176 ISBN 0-936943-06-8 
    • AFC Algorithm of Basic Harmonic Analysis of Tonal Classical Music, in: Conference Handbook, Belfast 1991, s. 66-68, 100% 
    • AFC Dudek.M – Ferková. E. : Harmonic Analysis of Classical Music, in: Conference Handbook, Belfast 1991, s. 78-79,  80% 
    • AFC Ferková, E. – Dudek, M.: CACH: Computer Analysis of Classical Harmony, in:  Secondo Convegno Europeo di Analisi Musicale, Trento 1992, s. 619-622, 70% 
    • AFC A Proposal to Classification of Harmonic  Dynamics in Tonal Classical Music Structures, in: Third International Symposion on Systematic Musicology, Zeillern, 1995, s. 10-11, 100% 
    • AFC Harmonic -Tonal Motion as a Reflection of the Development of Musical
      Form, in: Diderot Forum on Mathematics and Music,  Vienna 1999, Österreichische Computer Gesselschaft, ISBN 3-85403-133-5, s. 169-177 
    • AFA Dynamic Potential of Harmonic Structures: The Way of Evaluation, in: Human Supervision and Control in Engineering and Music, Conference Handbook, Kassel 2001, p. 283-286 
    • AFC Computer Aided Harmonic Analysis from Midi Input – aktívna účasť s posterom na medzinárodnej konferencii Conference on Interdisciplinary Musicology, Graz, Rakúsko 2004, abstrakt s. 76-77 zborníka abstraktov, 70% 
    • AFC Presentation of Analysis software: Algorithmisation and Application, v spoluautorstve s Milanom Ždímalom a Petrom Šidlíkom,  zborník abstraktov medzinárodnej konferencie Mathematics and Computation in Music 2007, Berlín, s. 161-165, 70% 
    • AFC Computer assisted statistical evaluation of chordal occurrence in Mozart´s, Schubert´s and Brahms´s piano music as a contribution to the determination of indivitual compositional style. v spoluautorstve s Milanom Ždímalom a Petrom Šidlíkom,  zborník abstraktov medzinárodnej konferencie CIM 08 Thessaloniky, 2008,  s. 50-51, 70% 
    • AFA Military and Pastoral Symphonies by Anton Zimmermann in Context of Joseph Haydn´s Early Symphonies. In: Gruber Gerold Ed.: Zur Geschichte und Aufführunspraxis der Musk des 16. – 18. Jahrhunderts im Mittel- und Osteuropa, Bratislava : Musik Forum 2011, s. 216-233, 100% 
    • ABC Chordal Evaluation in MIDI-Based Harmonic Analysis: Mozart Shubert and Brahms. V spoluautorstve s Petrom Šidlíkom a Milanom Ždímalom. In: Computing in Musicology 15 – Tonal Theory for the Digital Age – 2007, Stanford: s. 186-200 Eva Ferková. 60% 
    • ABC Computer-Aided Investigation of Chord Vocabularies: Statistical Fingerprints of Mozart and Schubert in: Mathematics and Computation in Music. Communications in computer and information science, 2009, Volume 37, I, Part 8, p. 250-256, ISBN 978-3-642-04578-3, DOI: 10.1007/978-3-642-04579-0_25 , 100%
    • AFE Demonstration of chord detection and analysis software. (60%) in: Folk Music Analysis 2017, Universidad de Malaga, ISBN: 978-84-697-2303-6, str. 125-126, spoluautor Šukola Michal (40%) 
    • AFE Adaptations of Slovak Folk Songs for Piano in the Context of (Ethno)Musicological Analysis. (50%) in: Folk Music Analysis 2017, Universidad de Malaga, ISBN: 978-84-697-2303-6, str. 128-129, spoluautor: Urbancová, Hana (50%) 
    • AFE Usage rate of chords and keys as basis for genre comparison and differentiation. In popular and folk/national music in dichotomy of artificial and nonartificial music. 2019 Rimini,ISBN 978-88-3293-302-4, in: Dichotomous Paths and Clashes: Complexities and Multiplicities in Music Analysis and Theory. Conference Book. Abstrakt. p. 45-46, spoluautorky: Urbancová, Hana (30%), Adamová, Silvia (30%). 
    • AFE “Software for Analysis of Harmony as a Computer Tool for Search of Tonal Cadencies in Various Midi Files” Abstrakt. in: DMRN+14: Digital Music Research Network Workshop Proceedings 2019, p. 4, v spoluautorstve s Michalom Šukolom.  
    • https://qmro.qmul.ac.uk/xmlui/bitstream/handle/123456789/61898/DMRN14_Proceedings_17Dec2019.pdf?sequence=2&isAllowed=y 

    Štúdie v domácich vedeckých časopisoch   

    • Počítač vo výskume hudobných tvarov a foriem, in: Hudobný archív č.8, 1985 
    • ADF Obraz vývoja slovenskej muzikológie v rokoch 1918-1992 v knižnej produkcii. Dominantné témy a osobnosti, in: Slovenská hudba 3-4, roč. XIX, 1993, s. 492-508 
    • ADF Algoritmus harmonickej analýzy klasicistickej hudby a klasifikácia harmonického dynamizmu, in: Slovenská hudba 3, roč. XXI, 1995, s. 374-387 
    • ADF Počítačová muzikológia, in: Slovenská hudba 3, roč. XXI, 1995, s. 388-395 
    • ADF Gradácie a kontrasty v 1. Časti Mozartovej Jupiterskej. In: Slovenská hudba 3-4/2007, s. 547-556  
    • ADD Set Theory Based Analysis of Atonal Music, in: Journal of Applied Mathematics, Statistics and Informatics. Univerzita Cyril a Metoda, Trnava:  2008 s. 71-76 
    • ADF Tektonika a harmonická reč Chopinových mazúriek, in:  Slovenská hudba 2/2010, ročník XXXVI, ISSN 1335-2458, s. 175-194 
    • ADF Princípy horizontálnej (melodickej) konštrukcie v diele Arvo Pärta Fratres.In: Musicologica Slovaca, ročník 1 (27), 2010, číslo 2, Bratislava: str.272-282  ISSN 1338/2594 
    • ADF Dynamizmus hudobnej štruktúry. Úvahy o hudobnoteoretickej terminológii. in: Musicologica Slovaca 1,  ročník 6 (32) 2015, číslo 1, Bratislava: str.5-18, ISSN 1338/2594 
    • ADF Kompozičné paralely v komornej tvorbe s klavírom Vladimíra Godára. in: Musicologica Slovaca 2, roč. 6 (32) 2015, ISSN 1338-2594, s. 292-306 
    • ADF Harmonické preferencie ako štýlový znak skladateľskej poetiky. Príspevok k charakteristike úprav ľudových piesní pre klavír Miloslava Francisciho. . in: Musicologica Slovaca 2, roč. 8 (34) 2017, ISSN 1338-2594, s.169-187 
    • ADF K harmonizácii slovenských ľudových piesní v prvých edíciách klavírnych úprav z 30. rokov 19. storočia in: Musicologica Slovaca 10 (36), 2019, ISSN 1338-2594, s. 131-147 

    Štúdie v domácich vedeckých publikáciách a zborníkoch  

    • AFD Niekoľko poznámok k analýze hudby z hľadiska systémového prístupu in: Hudba a počítač, zborník seminára, s. 21 – 28 Banská Bystrica 1981 
    •  AFD Matematika a výpočtová technika v hudobnom výskume, in: Matematizácia a formalizácia v spoločenských vedách, zborník z konferencie, SAV Bratislava: 1985 
    • AFD Možnosti budovania automatizovaného informačného systému v hudobnej vede, in: Problémy výstavby automatizovaných informačných systémov v spoločenských vedách a v oblastiach ich aplikácie, zborník konferencie, Košice 1990, s. 76-80 
    • AFD Nové pohľady na starú hudbu, in: Schola ludus, zborník konferencie, Michalovce 1992 
    • AFD Počítačová muzikológia, in: Algoritmy 1993, s. 58-63 
    • AFD Pokus o algoritmizáciu harmonickej analýzy hudby 20. storočia, in: Metódy analýzy a interpretácie hudby I., VŠMU Bratislava 1997, s. 61-66 
    • AFD Harmonicko-tonálny pohyb ako obraz vývoja hudobnej fomy, in: Metódy analýzy a interpretácie hudby II, VŠMU Bratislava 1998, s. 117-126 
    • ABD Pokus o systematiku počítačovej muzikológie, in: Matematika a hudba, Bratislava 1997, s. 69-73 
    • AFD Poznámky k pojmu a typológii hudobnej analýzy, zborník seminára KTH HTF VŠMU Prezentácie – konfrontácie, Bratislava 2004, s. 51-56 
    • AFD K problematike Schenkerovskej analýzy – Schenkerovská vizualizácia, in: Prezentácie – konfrontácie , zborník seminára HTF VŠMU, Bratislave 2006, s. 17-24 
    • AFD Analýza tematického procesu podľa Rudolfa Rétiho,  in: Prezentácie – konfrontácie zborník seminára HTF VŠMU, Bratislava 2006, s. 71-76  
    • AFD Kódovanie hudby pre počítačové spracovanie, in: Marek  Žabka (ed.), Matematika a hudba 2006, Zborník príspevkov z  interdisciplinárneho seminára, Katedra hudobnej vedy FiF UK,  Bratislava, 2007, s. 9 – 22. 
    • AFD Interpretačné dôsledky harmonickej a tonálnej variability v 1. časti Beethovenovej Sonáty mesačného svitu (Mondscheinsonate). in: Prezetnácie – konfrontácie II., zborník príspevkov z medzinárodného seminára HTF VŠMU, Bratislava: 2007, s. 67-74 
    • AFD Hudba na Internete, in:  Hudba. Integrácie Interpretácie 11. Mediálne a komunikačné aspekty hudby, 2007, UKF Nitra,  s. 82-96 
    • AFD K problémom verbalizácie v metodike výučby (nielen) teórie hudby. In: Prezetnácie – konfrontácie 2009, zborník príspevkov z medzinárodného seminára HTF VŠMU, Bratislava: 2009, ISBN 978-80-89454-01-3, s. 101-106 
    • AFD Ján Albrecht – Thoughts on musical style. in: Filozofické koncepcie v hudbe a umení, zborník sympózia Jána Albrechta, ISBN 978-80-89078-77-6, Banská Bystrica- Banská Štiavnica 2010, s. 19-21 
    • AFD Computer Representation of Pitch and Melody. A view of Projects. In: Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. ISBN 978-80-89078-23-3,  Banská Bystrica- Banská Štiavnica 2010, s.13-18 
    • AFD Gradations and Retardations in 4th Movement of Mozart´s Jupiter Symphony In: Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. ISBN 978-80-89078-23-3,  Banská Bystrica- Banská Štiavnica 2010, s.95-100 
    • AFD Možnosti štýlovej analýzy nad bázou pravdepodobností výskytu akordov v klasicko-romantických klavírnych skladbách. V spoluautorstve s Petrom Šidlíkom. In: Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. ISBN 978-80-89078-23-3,  Banská Bystrica- Banská Štiavnica 2010, s.113-121, 40% 
    • AFD Hudobné softvéry a informatizácia hudobného vzdelávania.In: Hudba. Integrácie, interpretácie 12. UKF Nitra : 2010, s. 184-191 
    • AFD Možnosti a výsledky kvantitatívnej štýlovej analýzy na základe pravdepodobnosti výskytu základných typov akordov. V spoluautorstve s Petrom Šidlíkom. In: Prezentácie-konfrontácie. Zborník seminára HTF VŠMU, Bratislava 2011. Str.235-247, 40% 
    • AFD Hypertrofia evolučnosti ako princíp sonátovosti v 19. Storočí – demonštrované na prvej časti Smetanovho Sláčikového kvarteta „Z mého života“. In: Prezentácie konfrontácie. Zborník seminára HTF VŠMU Bratislava 2011. Str. 73-90 
    • AFD Tectonic Functions of Chromatics in Compositions of  Liszt and Chopin. In: Hg. Markéta Štefková:  Franz Liszt und seine Bedeutung in der europäischen Musikkultur. Divis Slovakia – SAV, Bratislava : 2012, s. 203-216 
    • AFD Motivika vo vybraných Haydnových a Zimmermannových symfóniách. In: Prezentácie –konfrontácie 2012, zborník medzinárodnej konferencie.  Accentus Musicalis – VŠMU, Bratislava : 2013, s. 21-32 
    • AFD Niektoré problémy a možnosti ich riešenia pri výučbe teórie hudby
      a analýzy skladieb pre interpretačné študijné programy. In: Prezentácie – konfrontácie 2013, zborník medzinárodného seminára. Bratislava : VŠMU 2013, ISBN 978-80-89439-51-5, s.13-20  
    • AFD Štruktúra sonáty Na pamäť Viktorá Šklovského V. Godára a možnosti jej interpretácie. In: Prezentácie-konfrontácie 2014, Bratislava : VŠMU, s.  57-68. 
    • AFD Automatizácia v hudobnom výskume – prínos a limity in: Ferková, Eva Ed.: Prezentácie-konfrontácie 2015 Muzikológia v 21. storočí – metódy, témy a ciele. VŠMU Bratislava,  s. 57-66,  ISBN 978-80-89439-85-0 
    • ABD Vydané Symfónie Antona Zimmermanna v kontexte raných Haydnových symfónií /Die publizierte Symphonien Anton Zimmermanns im Kontext der frühen Symphonien von Joseph Haydn. In: Prieniky slovenskej hudby v Európe a európskej hudby na Slovensku v 15.-18.storočí/Der Einfluss der slošakischen Musik in Europa und der Einfluss der europäischen Musik auf die Slowakei im 15.-18. Jahrhundert. Bilingual. Accentus Musicalis-VŠMU Bratislava : 2013, s. 49-94 
    • AEF Ku významu hudobných tvarov a vzťahov v poňatí M. Filipa a P. Faltina.in: Chalupka, Ľubomír Ed.: Jozef Kresánek (1913-1988) Inšpiratívna osob-nosť slovenskej hudobnej kultúry. s.256-264 VERBUM Ružomberok: 2015, ISBN:978-80-561-0294-7 
    • ABD Miroslav Filip and his Complex Evolutional Theory of Harmony. in: Chalupka, Ľubomír Ed: Contributions to the Music Theory Conceptions in Slovakia. s. 40-49, VERBUM Ružomberok: 2015, ISBN:978-80-561-0295-4 
    • AFD K harmonizácii slovenských ľudových piesní v cykle klavírnych úprav „Trávnice“ od Miloslava Francisciho. In: Prezentácie – konfrontácie 2016, Zborník príspevkov zo 14. ročníka muzikologického seminára. Rec. doc. PhDr. Petr Daněk, PhD., Mgr. Alena Čierna, PhD. – Bratislava : VŠMU, 2016, s. 49 – 69. ISBN:  978-80-8195-002-5. 
    • ACD Principles and Rules of the Tonal Harmony. In: Music Theory in the Past and Today.  v spoluautorstve s: Kačic, Ladislav. Vysoká škola múzických umení. Bratislava: 2018, ISBN 978-80-8195-037-7 
    • ACD Computer Analysis and Visualisation of Music. In: Music Theory in the Past and Today.  v spoluautorstve s: Kačic, Ladislav. Vysoká škola múzických umení. Bratislava: 2018, ISBN 978-80-8195-037-7 
  • Projekty a granty
    • 2005-2007 KEGA – hlavná riešiteľka projektu Informatizácia hudobného vzdelávania 
    • 2010-2011 – hlavná riešiteľka grantového projektu VEGA Hudobné myslenie a hudobný štýl. Certifikát o vynikajúcich výsledkov vyriešenia projektu. 
    • 2009-2012 – spoluriešiteľka medzinárodného európskeho projektu Accentus musicalis pod vedením Prof. Gerolda Grubera a viedenskej Universität für Musik und darstellende Kunst, financovaného eur.grantovou agentúrou cezhraničnej spolupráce Creating the Future. 
    • 2012-2015 spolupráca na grantoch VEGA – v spolupráci s Ústavom hudobnej vedy SAV s hlavnou riešiteľkou dr. Janou Lengovou,PhD.,  –  v spolupráci s Katedrou hudobnej vedy FiF UK s hlavným riešiteľom prof. Ľubomírom Chalupkom, PhD
    • 2019-2020 , KEGA – hlavná riešiteľka projektu  Výskum podobností a prienikov klasickej a populárnej hudby cez počítačovú analýzu harmónie 
  • Iné

    Členstvo: 

    • Národná skupina RILM (Repertoire International de Literature Musicale, sídlo New York) 1982 – 1992 
    • Study Group on Computer Aided Research ICTM UNESCO od 1992 
    • Slovenská muzikologická asociácia pri SHU od 1983
    • Study Group on Musical Data and Computer Applications od 2007, premenované na Study Group on Digital Musicology 2012 
    • Vedecká a umelecká rada HTF VŠMU od 2010 
    • Odborová komisia pre Hudobné umenie HTF VŠMU 2009-2018 
    • 2011 – 2018 členka Akademického senátu HTF VŠMU 
    • 2012 2021 členka agentúry KEGA pri Ministerstve školstva a vedy SR 
    • 2017- členka Odborovej komisie pre tanečné umenie 
    • 2015 – členka odborovej komisie Muzikológia 
    • 2013-doteraz členka Edičnej komisie HTF VŠMU, v rokoch 2014-2019 jej predsedníčka 
    • 2009-2021 – členka kolégia dekanky
    • BDA Abstrakty pre RILM (Répertoire International de Literature Musical, sídlo v New Yorku) v počte vyše 200 v rokoch 1983-1992 

    Scenáre hudobných relácií a podujatí: 

    •  Hudba a počítač, pásmo hudby a slova pre Rádiomaják, január 1983, Slovenský rozhlas
    • Dychové nástroje v súhre, scenár výchovného koncertu pre Slovkonceert, 1984
    • História dvoch starých nástrojov, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert, 1984
    • SĽUK – Čertoviny, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert, 1993
    • Tanečné divadlo Bralen, scenár výchovného konertu pre Slovkoncert 1994 

    Záverečná správa o vyriešení grantovej úlohy KEGA na HTF VŠMU 

    • GAI  Nové technológie vo výučbe – Informatizácia hudobného vzdelávania, Január 2008, 10 strán, uložené u prodekana pre vedu HTF VŠMU 
    • Certifikát vynikajúco vyriešenej úlohy KEGA grantu. “ Informatizácia hudobného vzdelávania“ Záverečná správa o vyriešení grantového projektu KEGA MŠ SR 2007 uložená u prodekanky pre vedu HTF VŠMU Bratislava: 
    • Certifikát o úspešnom ukončení riešenia projektu v roku 2011 a dosiahnutí vynikajúcich výsledkov VEGA grantu „Hudobné myslenie a hudobný štýl. Podmienenosť významu hudby jej štrukturálnymi aspektami. Uložený u rektora VŠMU.