doc. Mgr. art. Jordana Palovičová, ArtD.

docentka

Pracovisko:
Hudobná a tanečná fakulta
Katedra Klávesových nástrojov

Miestnosť:
6, 6A, 117
Zochova 1, 813 01, Bratislava

EMAIL:
jordana.palovicova@vsmu.sk

Jordana Palovičová študovala na Konzervatóriu v Bratislave (Juraj Mašinda), VŠMU (Daniela Varínska), Royal College of Music v Londýne (Yonty Solomon) a na Musikhochschule Lübeck v Nemecku (James Tocco). V rámci majstrovských kurzov spolupracovala s ďalšími významnými pedagógmi (Lazar Berman, Györgyi Sándor, Eugen Indjić, Jan Wijn, Aci Bertoncelj, Marian Lapšanský, Peter Toperczer). Získala ocenenia na domácich i medzinárodných súťažiach, v roku  2016 jej bola udelená Cena Jána Cikkera  za aktívne šírenie tvorby skladateľa. Realizovala nahrávky pre MUSICA, Hudobný fond, Hudobné centrum, Pavlík Records, Slávik Slovenska, Toccata Classics, REAL MUSIC HOUSE, VŠMU, RTVS, Český rozhlas, Českú televíziu, Norddeutscher Rundfunk. Pri príležitosti 100. výročia narodenia Jána Cikkera nahrala s ohlasom odbornej verejnosti jeho sólovú a koncertantnú tvorbu. Predstavila sa v rámci mnohých hudobných festivalov a  koncertných cyklov (BHS, Stredoeurópsky festival koncertného umenia Žilina, Košická hudobná jar, Nová slovenská hudba, Festival peknej hudby, Konvergencie, Konfrontácie, Viva Musica!, Harmonie Starego Miasta, Cheltenham International Festival of Music,  Sibelius Week, Duettissimo!, Albrechtina. (Ne)známa hudba, Vent d´Est – Vent d´Ouest a i.). V oblasti komornej hry spolupracuje so širokým spektrom partnerov (Moyzesovo kvarteto, Solamente Naturali, Vladimir Mendelssohn, Ivan Palovič, Maxim Rysanov, Robert Cohen, Jozef Lupták,  Eugen Prochác, Isabelle van Keulen, Milan Paľa, Juraj Tomka, Eva Šušková, Daniel Buranovský, Zuzana Biščáková, Jakub Čižmarovič, Ivan Koska a i.). Pravidelne účinkuje s poprednými slovenskými a zahraničnými orchestrami (o. i. Slovenská filharmónia, SOSR, Cappella Istropolitana, ŠKO Žilina, Štátna filharmónia Košice, Hilaris Chamber Orchestra, Moravská filharmonie Olomouc, Pražská komorní filharmonie, Lübecker Philharmoniker). Pôsobí ako docentka na Katedre klávesových nástrojov a cirkevnej hudby HTF VŠMU.

  • Akademické kvalifikácie
    • 2001 – Vysoká škola múzických umení, Bratislava – Hudobné umenie – klávesové nástroje – klavír (Mgr. art.)
    • 2002 – Royal College of Music, Londýn, Veľká Británia – Principal Study: piano (Postgraduate Diploma in Advanced Performance, Solo/Ensemble Recitalist)
    • 2004 – Musikhochschule Lübeck, Nemecko – Aufbaustudiengang Instrumentalmusik – Klavier (postgraduálne štúdium) 
    • 2006 – Musikhochschule Lübeck, Nemecko – Aufbaustudiengang Solistenklasse – Klavier (postgraduálne štúdium) 
    • 2007 – Vysoká škola múzických umení, Bratislava – Hudobné umenie – Klávesové nástroje a cirkevná hudba – hra na klavíri (ArtD.)  
    • 2016 – Vysoká škola múzických umení, Bratislava – hudobné umenie (docent)
  • Pôsobenie na VŠMU

    Hudobná interpretácia a tvorba – špecializácia: Klavír – koncertný smer, Klavír – pedagogický smer (Bc., Mgr.):

    • Hra na klavíri (Bc., Mgr.)
    • Bakalársky seminár (Bc.)
    • Bakalárska práca a jej obhajoba (Bc.)
    • História klavírnej interpretácie a pedagogiky (Mgr.)
    • Dejiny klavíra a klavírnej literatúry (v nemeckom a anglickom jazyku – Mgr.) 
    • Diplomový seminár (Mgr.)
    • Diplomová práca a jej obhajoba (Mgr.)
    • Prax v komornej hre (Bc., Mgr.)

    Doplňujúce pedagogické štúdium:

    • Záverečná práca DPŠ

    Hudobné a tanečné umenie (ArtD.):

    • Hra na klavíri
    • Dizertačná práca a jej obhajoba
    • Komorná hra – inštrumentálna tvorba
    • Veľké klavírne formy v diele S. Rachmaninova, interpretačné špecifiká
    • Doktorandský seminár
  • Umelecká činnosť
    • Cena Jána Cikkera za aktívne šírenie tvorby skladateľa, Nadácia Jána Cikkera, 2016 
    • Sólové a komorné CD-nahrávky (o. i. Ján Cikker. Klavírna tvorba, Hudobné centrum, 2011; Ján Cikker. Piano works, TOCCATA CLASSICS, 2014; Ján Cikker. Komorné a koncertantné diela, Pavlík Records, 2015; Hommage à Rostropovič, VŠMU, 2015; Eugen Suchoň.  Klavírne dielo – Complete Works for Piano 1928 -1984, Slávik Slovenska, o. z., 2018; BOWEN / REGER / MACHAJDÍK / BRAHMS, Pavlík Records, 2019; Ján Cikker. Inštrumentálna tvorba, REAL MUSIC HOUSE, 2021; Images, Pavlík Records, 2021) 
    • Pravidelné účinkovanie s  poprednými orchestrálnymi a komornými telesami (Slovenská filharmónia, SOSR, Štátna filharmónia Košice, Štátny komorný orchester Žilina, Pražská komorní filharmonie, Lübecker Philharmoniker, Moyzesovo kvarteto a i.) 
    • Recitály na festivaloch a  v  rámci koncertných cyklov na Slovensku a  v  zahraničí (o. i. Albrechtina. (Ne)známa hudba, 2011; BHS, 2018; Slovenská filharmónia, 2020, Festival peknej hudby, 2021 /SR/; Cambra de Música, 2010 /Španielsko/, Vent d´Est – Vent d´Ouest, 2011 /Francúzsko/,  Sibelius Week, 2017  /Fínsko/, Duettissimo!, 2021 /Poľsko/ a i.)  
    • Premiérové uvedenia sólových, komorných a koncertantných diel slovenských skladateľov (Ilja Zeljenka, Igor Dibák, Pavol Bagin, Jevgenij Iršai, Peter Martinček, Ľuboš  Bernáth, Peter Machajdík a ď.)  
  • Publikačná činnosť
    • Palovičová, Jordana: Klavírne koncerty Johanna Nepomuka Hummela ako model pre Fryderyka Chopina. In : Slovenská hudba, revue pre hudobnú kultúru. Bratislava : Slovenská muzikologická asociácia,  2010, roč. XXXVI, č. 2, s. 151-162 
    • Palovičová, Jordana: Interpretačný pohľad na klavírne dielo Jána Cikkera. In: Slovenská hudba, revue pre hudobnú kultúru. Bratislava : Slovenská muzikologická asociácia,  2012, roč. XXXVIII, č. 1, s. 88-99 
    • Palovičová, Jordana: Cikkerova klavírna tvorba z pohľadu interpreta. In: 13. dni Tadeáša Salvu. Zborník konferencie. Kúpele Lúčky 17.-19. októbra 2013. Ružomberok :  VERBUM-vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2014, s. 146-158 
    • Palovičová, Jordana: Texty ku koncertným podujatiam. In: KLAVIA2RA (séria koncertov, tvorivých workshopov a diskusií v oblasti klavírneho umenia s akcentom na literatúru pre 2 klavíry). Zborník z podujatí projektu KKN HTF VŠMU 2018-2020. Bratislava : VŠMU, 2021, s. 13-19, 23-28, 33-39  
  • Projekty a granty
    • KLAVIA2RA (séria koncertov, tvorivých workshopov a diskusií v oblasti klavírneho umenia s akcentom na literatúru pre 2 klavíry), projekt KEGA č. 002VŠMU-4/2018, poskytovateľ: Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, roky 2018 – 2020, hlavný riešiteľ 
    • Pianos Americanos, poskytovateľ: Nadácia Tatra banky, 2018, hlavný riešiteľ 
    • Pianos Americanos, poskytovateľ: Bratislavský samosprávny kraj, 2018, hlavný riešiteľ 
    • ČESKO-SLOVENSKÁ HUDBA, poskytovateľ: Nadácia Tatra banky, 2019, hlavný riešiteľ 
    • HER MAJESTY´S MUSIC, poskytovateľ: Nadácia Tatra banky, 2020, hlavný riešiteľ 
    • Hudobno-dramatická rozprávka, poskytovateľ: IGP VŠMU, 2021, spoluriešiteľ 
    • Hudobno-dramatická rozprávka, poskytovateľ: Bratislavský samosprávny kraj, 2021, spoluriešiteľ 
    • Hudobno-dramatická rozprávka, poskytovateľ: FPU, 2021, hlavný riešiteľ 
  • Iné

    Jordana Palovičová je členkou Rady pre vnútorné hodnotenie kvality VŠMU, predstavenstva Spolku koncertných umelcov, predstavenstva Slovenskej olympijskej akadémie (koordinátor pre kultúru a šport) a Rady školy pri ZUŠ Júliusa Kowalského. 

    Pravidelne vedie interpretačné kurzy a semináre na Slovensku a v zahraničí (o. i. Turku University of Applied  Sciences – Arts Academy, Katolícka univerzita v Ružomberku, Cirkevné konzervatórium, Konzervatórium v Žiline, Konzervatórium v Košiciach, Štiavnické letné kurzy, Medzinárodné interpretačné kurzy komornej hudby Konvergencie) venuje sa aj organizačnej, resp. prednáškovej činnosti z oblasti histórie interpretácie a pedagogiky. Publikuje v zborníkoch a časopisoch, pripravuje odborné  texty do bulletinov projektov Katedry klávesových nástrojov HTF VŠMU. Pravidelne zasadá do porôt domácich i medzinárodných súťaží (napr. Medzinárodná súťaž mladých hudobníkov Paleski Agenčyk /Bielorusko/,  Medzinárodná interpretačná súťaž  Študentská umelecká činnosť ŠUČ, Medzinárodný hudobný festival a koncertná prehliadka mladých klaviristov SPACE, Festival Eugena Suchoňa, Klavírna súťaž  Banskoštiavnické kladivká, Súťaž v štvorručnej hre na klavíri Fulla 4 hands piano).